10 tipp az egészséges hajért

posted in: Egyéb | 0

„A hajad a koronád” - mondják gyakran, és ez valóban így igaz! Az, hogy hogyan hordod a hajad, meghatározza a stílusod, azonban hajad állapota sokat elárul egészségi állapotodról is. Mindenki igyekszik a haját olyan módon hordani, ahogy az neki a legjobban megfelel mind kinézet, mind kényelem szempontjából. Ez az oka annak, hogy a rövid haj sosem megy ki a divatból. A hosszú hajat ugyan jóval nehezebb karbantartani és ápolni, viszont akik szép, hosszú hajjal rendelkeznek, azokra általában irigykedve néznek az emberek. A lányok legkézenfekvőbb magyarázata a rövid haj mellett az, hogy „ugyan kinek van ideje a hosszú hajjal bajlódni?”. A másik gyakori válasz pedig az, hogy „a hajam reménytelen, egyszerűen képtelenség megnöveszteni”. Ez a cikk mindazoknak szól, akik igenis törődni szeretnének a hajukkal – legyen az rövid vagy hosszú.

 

 

Olajok

A hajszakértők jellemzően mítoszként tekintenek az olajok használatára. De Te jobban teszed, ha hiszel ebben a régi, jól bevált hajápolási praktikában. A rendszeres időközönkénti olajozás (egy héten 2x lenne ideális) lényeges tápanyagokat biztosít hajadnak. A mai szennyezett világban a hajad olyan mértékben ki van téve a környezeti ártalmaknak, hogy akár egy nap alatt is jelentősen károsodhat. Ez egyáltalán nem jó hajad hosszú távú egészségére nézve. Ahogyan a testápoló a bőrödet hidratálja, az olajok hidratálják a hajat és fokozzák a vérkeringést a haj gyökerénél.

 

Gyümölcspakolás

Igen, jól hallottad! A gyümölcsök jók a bőrödnek, de ugyan olyan jók a hajadnak is. Egy banánpakolás csodákra képes hajad ragyogásának növelése érdekében. Használd bátran kétheti gyakorisággal.

 

 

 

 

 

Kerüld a forró vizet!

Amikor hajat mosol, kerüld a forró víz használatát, mivel kiszárítja a hajad és töredezetté teszi a hajvégeket. Mindig használj langyos vizet, ugyanis ez a legjobb a hajad számára.

 

A samponhasználás helyes módja

A legtöbben úgy használják a sampont, hogy öntenek egy keveset a tenyerükbe, majd bemasszírozzák a fejbőrbe. Így a legelső, amivel érintkezik az a fejtető. Nos, ez rendkívül káros. Hogy ezt elkerüld, a fejedet előrehajtva moss hajt és haladj a samponozással lentről fölfelé. Amikor ugyanis a fejtetőnél kezded a hajmosást, akkor a samponban jelen lévő anyagok (amik a sampon szerves részei) kissé behatolnak a bőrbe, ami a haj elégtelen növekedését okozhatja. Ez hajlamosít arra is, hogy a haj idő előtt szürkévé váljon. Szóval legközelebb, amikor hajat mosni készülsz, hajtsd előre a fejed, lógasd le a hajad és haladj a mosással alulról fölfelé.

 

 

 

 

 

 

 

Kondicionálás

Sampon használat után a balzsam szinte kötelező, ezt a lépést soha ne hagyd ki. Azonban fontos, hogy mindig teljesen öblítsd le a hajadról. A balzsamnak nem szabad a hajadon maradnia, ezért alaposan mosd le róla. (Természetesen itt NEM a „nem leöblítendő” balzsamokról beszélünk).

 

 

 

 

Maradj hidratált

A víz az egész tested legjobb barátja. Ha minden nap megiszol 8 pohár vizet, akkor szó szerint kimosol vele majdnem minden olyan mérget, amelyek ártalmasak lehetnek a hajad és bőröd egészségére. Legközelebb, amikor megiszol egy pohár vizet, jusson eszedbe, hogy mennyi jót teszel ezzel a hajadnak.

 

Fésülködj mielőtt aludni mész

Mint ahogy megtisztítod és hidratálod az arcod minden este lefekvés előtt, tedd szokásoddá azt is, hogy esténként megfésülöd a hajad. Ezzel fokozod a vérkeringést a fejbőrben és feléleszted a hajad egy hosszú nap után. Ha teheted fából készült fésűt válassz a műanyag helyett, mivel a műanyag fésű által kialakuló statikus töltések károsíthatják a hajad. Mindig alulról felfelé haladj a kifésüléssel.

 

Vágass rendszeresen

A rendszeres hajvágás egy jó módszer hajad egészségesen tartására. Segít megszabadulni a töredezett hajvégektől és fenntartani a növekedés ütemét.

 

 

 

 

Kiegyensúlyozott diéta

A diéta nagyon fontos szerepet játszik a haj növekedésében és szerkezetének alakításában. A lenmag és a diófélék nagyon jók a haj megfelelő növekedése érdekében, csakúgy, mint a leveles zöldségek, illetve a vasban, kálciumban, cinkben és fehérjében gazdag ételek.

 

Változtass az életmódodon

Az alváshiány, az alkohol, a dohányzás és a stressz azok az életmódbeli tényezők, melyeket gyakran figyelmen kívül hagysz a hajad növekedését illetően. Pedig ezek meghatározó szerepet játszanak hajkoronád egészségének befolyásolásában. Kövess egy rutint és próbáld meg nem felborítani a természetes biológiai órádat. Pihenj eleget, kerüld a dohányzást és rövid időn belül látni fogod a különbséget.

 

Csak kövesd ezt a 10 pontot és biztosan észreveszed a különbséget!

Leave a Reply